Aceptar

Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar la experiencia de navegación y ofrecer contenidos y servicios de interés.
Al continuar con la navegación, entendemos que se acepta nuestra política de cookies.

#FeLiX17. Alcuentru lliterariu con Xuan Bello, autor de "Llibru nuevo"

Llibru nuevu
Paséu de Begoña. Carpa d'alcuentros lliterarios. Vienres 16 de xunu a les 8.45 hores

Xuan Bello

Xuan Bello ye ún de los escritores más destacaos de la lliteratura contemporánea en llingua asturiana.

Vien publicando n’asturianu dende los 16 años. Sícasí, la fama lliteraria llego-y gracies a la traducción al castellanu de Hestoria Universal de Paniceiros, que recibió’l premiu Ramón Gómez de la Serna y convirtióse nun de los llibros más destacaos polos críticos españoles en 2003.

Nel añu 2017, Xuan Bello alzóse col Premiu Nacional de Lliteratura Asturiana, na so primera edición, un premiu de carácter triañal qu’entama l’Academia de la Llingua Asturiana. El xuráu destacó la “estraordinaria calidá y relevancia de la so trayeutoria lliteraria (qu’amiesta poesía y narrativa), que vien xugando un papel fundamental na dignificación y visualización de la lliteratura asturiana y de la propia llingua, asina como pola mor de la proyeición estatal ya internacional qu’algama la so obra con numberoses traducciones a estremaes llingües”.



Xuan Bello, dexó de publicar poemes hai venti años pero non d’escribir poesía, como saben los llectores de los sos llibros en prosa. Agora, n’El llibru nuevu (qu’apaez dos décades depués de Los caminos secretos) hai muncho más que poesía, convirtiendo esti xéneru nel mediu que-y permite ellaborar el discursu d’una conciencia moral. Nesta nueva entrega esamina la propia existencia dende una perspectiva arriquecida que va de lo personal a lo xeneracional y social.

Constrúi asina un llibru políticu nel sentíu más esencial de la palabra, un estudiu de la xeoloxía de la vida que nun dexa veta ensin remover, cola intelixencia y la maestría de quien conoz bien el valor consolador y prevocador de la palabra por más qu’anuncie querer “salise de les palabres” pa usales como guía más que como conxuru.

Bello algama nesti llibru los momentos más altos de la so obra poética, convertida agora nuna reflexón sobre la vida na que nada ye ayeno por más que too pareza extraño.

- begona.jpg
Dirección Avda. de La Costa GijónAsturias
Localización